Doğanın armağanı: Saklıgöl / Işık Teoman
Işık Teoman
  Yayın Tarihi: 18.1.2013

Doğanın armağanı: Saklıgöl

Denizli’nin Honaz ilçesi Yukarı Dağdere köyü yakınlarındaki küçücük Saklıgöl, kampçıların ve yürüyüşlerin ilk görüşte tutkunu oldukları bir yer haline geldi

Yıllardır gittiğimiz gezilerden döndüğümüzde yaşadıklarımızı, gördüklerimizi hemen kaleme alırız. Engin Yavuz son dönemde Egeli Sabah’taki köşesinde, Hürol Dağdelen de Yeniasır Sarmaşık orta sayfasında kendilerine özgü üsluplarıyla gezi yazılarını okuyucuyla paylaşıyor. Aykut Fırat arkadaşımız da çektiği muhteşem fotoğrafları gerek sosyal paylaşım sitesinde, gerek sunumlarda, gerekse bizim yazılarımıza katkı anlamında armağan ediyor.

400 fotoğraf çektim

Son gezimizde yaklaşık 400 kare fotoğraf çekmişim. Nedenine gelince iki günde bin kilometre yol kat ettik. Cumartesi sabahı Muğla’nın Yatağan ilçesinden Eskihisar’a uzandık ve 700 yıllık Osmanlı köyünün yanı başındaki antik kent Stratonikeia’da keyifli bir yarım gün geçirdik. Ardından günün erken kararması nedeniyle hiç mola vermeden Denizli’de Laodikeia antik kentini ziyaret ettik. Bu antik kent gelecekte İzmir’in Efes’i ile yarışmaya aday. Kazılar hala sürüyor. Bu antik kenti de bir başka yazımda anlatacağım.

Kırmızı badanalı ev

Şimdi gelelim Saklıgöl’e… Aykut Fırat ile birlikte Engin Yavuz’un internet ortamında bulup attığı Saklıgöl fotoğraflarını inceliyoruz. Gideceğimiz bölge muhteşem… Ormanın içinde kırmızı badanalı bir ev duruyor. Onun önüne çadır kurup kamp ateşini yakarız, diye düşünüyoruz. Ama havanın aniden soğuması nedeniyle bu projemiz rafa kalkıyor. Denizli’de Orman Bakanlığı’na ait bir konuk evinde geceyi geçirmek zorunda kalıyoruz. Sabah, her zaman olduğu gibi erkenden kalkıyoruz. Pencereyi aralıyorum, dışarıda hava buz gibi… Her sabah yıkanmadan sokağa çıkmayan ben, bu kez cesaret edemiyorum.

Kahvaltı pastanede

Gezilerimizde kamp ateşinde demlenen çay ile kahvaltı etmeye alışmış kankalar tıpış tıpış bir pastanenin yolunu tutuyoruz. Gevrek, poğaca ve çay eşliğinde karnımızı doyuruyoruz. Yolumuz uzak, daha Simav’a gideceğiz, oradan Sındırgı ve Kertil’de kar topu oynayacağız. Honaz ilçesinden yaklaşık 40 kilometre uzaklıkta bulunan ve Honaz Dağı’nın yamaçlarına yaslanmış Yukarı Dağdere köyü yakınlarında çam ormanlarının arasında gizlenen Saklıgöl’e ulaşacağız.

Yol çamur içinde

Saklıgöl, son dönemde kampçıların ve macera tutkunlarının uğrak yerlerinden biri olmuş. Yarım saatlik bir yolculuğun ardından köye vardığımızda günlerdir yağan yağmur nedeniyle çamur içinde kalmış yolda bir süre gidebiliyor. Sonra aracımızı park ederek yürümeye başlıyoruz. Ortada bir orman var ama göl nedense yüzünü göstermiyor. Adından da anlaşılacağı gibi Saklıgöl, sanki yüzünü gizliyor gibi… Yaklaşık 1 kilometre yürüdükten sonra ahşap seyir terasları görünmeye başlıyor. Sarı sazlıklar ve Saklıgöl… Nefis bir görüntü, hepimiz bir tarafa dağılıyoruz, güzellikleri objektiflerimize hapsedip dostlarla paylaşmak üzere saklıyoruz.

Kamp ateşi yakamadık

Saatlerce fotoğraf çekiyoruz, geleneksel kamp ateşini yakmak için verdiğimiz tüm uğraşılar boşa gidiyor. Sadece duman çıkıyor, çalı çırpı tutuşmuyor, önce Engin, sonra Aykut ve arada bir ben de ateşi körüklüyoruz, yine sadece duman… Bu duman çekimlerde fotoğraflarımıza yine de renk katıyor. Saklıgöl’de ilkbaharda kamp kurmaya karar veriyoruz, bir aksilik çıkmaz ise… Gölün etrafını kısa sürede dolaşıyoruz, hem fotoğraf çekiyor, hem de kamp yeri belirlemeye çalışıyoruz. Sazlıkların çepeçevre kuşattığı göle yansıyan çam ağaçlarının görüntüleri eski evlerde duvara asılan kilimlerdeki silueti anımsatıyor.

Turizme hizmet edecek

Honaz ilçesi sınırları içinde kalan ve doğal güzellikleri ile son yıllarda günübirlik ziyaretler ile doğaseverlerin büyük ilgi göstermeye başladığı Saklıgöl, turizme de hizmet edebilecek özelliklere ve güzelliklere sahip. Saklıgöl şimdiye kadar Honaz’ın yakın çevresinde yaşayan dar gelirli ve orta halli ailelerin tatil günlerini geçirmek için geldiği doğa köşelerinden biri olmuş. Çevrede fazla tanınmayan 1080 metre yükseklikteki Saklıgöl`ün çapı 300 metreyi geçmediği gibi bu göl herhangi bir çay ya da dereyle de beslenmiyor. Suyunun berrak ve temiz olmasının sebebi dibinden kaynaması. Gölde sazlıklardan oluşan 7 tonluk yüzen bir ada mevcut. Ada rüzgârın etkisiyle zaman zaman yer değiştiriyor.

Ahşap localar pek keyifli

Gelenlerin rahat etmesini sağlamak amacıyla gölün kenarlarına çeşme ve ahşap localar inşa edilmiş, ayrıca ağaçların arasında ve göl çevresine günübirlik tatilciler için yemek yiyebilecekleri masalar serpiştirilmiş. Burası Denizli`ye göre daha serin. Ayrıca Saklıgöl’de balık avlanabiliyor. Saklıgöl’e kış sezonunda gelenler eğer Honaz ilçesine henüz kar düşmediyse 2571 metrelik yüksekliği ile Ege Bölgesi’nin en yüksek zirvesine sahip Honaz Dağı’nın karlarla örtülü doruklarını büyük bir keyifle seyretmekle yetiniyor. Saklıgöl’e kamp kurmak ya da günübirlik gezinti amacıyla gelenlerin yiyecek ve içecek gereksinimlerini Honaz’daki çarşıdan karşılaması gerekiyor.