Spil Dağı’ndan Bayındır Ovası’na / Işık Teoman
Işık Teoman
  Yayın Tarihi: 26.12.2008

Spil Dağı’ndan Bayındır Ovası’na

Manisa yolundan Spil Dağı’nın zirvesine ulaştık. Bin 200 metre rakımlı bu tepede bir anda sislerin arasında kaldık. Dönüşte, Spil’in İzmir’e bakan yüzünden Sütçüler Köyü’ne ulaştık. Ankara asfaltını dikine geçerek Armutlu’ya yöneldik. Bayramlı ve Çınardibi köylerini geride bırakarak Bayındır Ovası’na kadar indik.

Spil Dağı'na tırmanırken Manisa Ovası'ndan gelen rüzgar sisi kaldırdığı gibi Spil'in zirvesine savurdu ve birkaç dakika içinde beyaz bulutun içinde kaldık

Manisa Spil Dağı’na çıkıp, yılkı atlarını bir arada görmek her zaman mümkün değil. Çünkü genellikle ayrı yerlerde otlanırlar. Yılkı atlarının Spil’de sulak alanları bol olduğu için birlikte hareket etmek gibi bir sorunları da yoktur. Geçen hafta şansımız yaver gitti. Sabah erken saatlerde Manisa’da bir börekçide kahvaltı ettikten sonra bin 200 metre rakımlı Spil Dağı’na aracımızla tırmanmaya başladık.

Yılkı atlarını bir arada görmek, topluca fotoğraflarını çekmek mümkün değil. Yağmur ve ardından gelen sis sayesinde bu şansı yakaladık

Yılkı atları bir arada

Yolu yarıladığımız sırada sağanak yağmur başladı. Ardından rüzgarın da etkisiyle Manisa Ovası’ndan hareket eden sis birkaç dakika içinde Spil’in zirvesine tırmandı. Bu doğa olayını yaşamak ve sislerin içinde kalmak gerçekten bizim için sürpriz oldu. Bir başka sürpriz de yılkı atlarını bir arada görmekti. Yağmur ve ardından gelen sis onları içgüdüsel olarak bir araya getirmiş olmalı. Bizim için bulunmaz bir fırsattı ve bolca fotoğraf çektik. Bu fırsatı sanırım bir daha yakalamak mümkün değil.

Spil sessiz, kimseler yok. Yeni yıl ile birlikte kar yağdığında burada gece konaklamak için yer bulmak mümkün değil çok önceden yer ayırmak gerekiyor

Kar yağınca yer bulmak çok zor

Spil’de at alanına ulaştıktan sonra kendimizi bir anda sisli ve sessiz yeşil bir örtünün ortasında bulduk. Kimsecikler yoktu, at alanı seyir terasının bulunduğu kahvehane ile gölete bakan bölümdeki restoran da kapalıydı. Burada yılbaşı geldiğinde, bir de kar yağdığı dönemlerde konaklama yapacak ev bulunmuyor. Yeni yılı Spil’de kar yağışı altında ve odun ateşinin yandığı şöminenin başında geçirmek isteyenler buraya akın ediyor. Yöneticiler ile konuştum bu yıl da yoğun talep olmuş ve hiç boş yer kalmamış.

Sislerin arasından zorlukla seçilen bu dağ evlerinde ve bir de kar yağıyorsa bir gece kalmak çok keyif verici olmalı

Rotamız Sütçüler Köyü

Spil’de barınacak kapalı bir mekan bulamadığımız için rotamızı Sütçüler Köyü’ne çevirdik. Spil Dağı’nın İzmir’e bakan ve farklı güzellikler barındıran bu güzergah çam ağaçlarının yanı sıra zeytinlikler ile kaplı. Sütçüler Köyü’ne vardığımızda yeni bir çalışmanın sürdürüldüğünü gördük. Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi’nden limana taşımayı kolaylaştıracak olan demir yolunun alt yapı çalışmaları sürüyor. Proje tamamlandığında sanayicinin yüzü gülecek.

Yol boyunca o kadar güzel minik şelaleler var ki, bir tablo bir resim gibi asılı duruyor dağların eteğinde

Minik şelaleler akıyor

Sütçüler Köyü’nden Ankara asfaltına indik ve hemen karşı yoldan Armutlu’ya yöneldik ve bir kahvehanede mola verip çaylarımızı yudumladık. Armutlu’dan Bayramlı ve Çınardibi Köyü’ne kadar uzanan 16 kilometrelik güzergah çam ormanları, çınar ağaçları, yeşil bir vadi ve birbirinden güzel minik şelalelerin uzandığı ender korunmuş alanlarımızdan. Bayramlı’da köy kahvehanesinde gürül gürül yanan sobanın çevresinde çaylarımızı yudumladık bir yandan da fotoğraf çekerken ıslanan elbiselerimizi kuruttuk.

Bu fotoğrafı uçaktan çekmedim. Armutlu'dan gelip, Bayramlı ve Çınardibi yolundan zirveye ulaştık

Verimli Bayındır Ovası muhteşem

Çınardibi Köyü’nü izleyerek, sağımızda böbreklerdeki taşı düşüren suyuyla ünlü Dağteke Köyü’nü geride bıraktık. Karayoluna inmeden önce zirveden Bayındır Ovası’nın muhteşem görüntüsünü izledik. Karşı yamaçta Tire ve Ödemiş’e kadar uzanan sıra dağlar ve hemen solumuzda Bayındır ilçesi yeşillikler arasından yüzünü gösteriyor ve onlarca irili ufaklı köy kırmızı kiremitleriyle bu ortama renk katıyor. Bayındır’ın Canlı beldesinde salaş bir lokantada köftelerimizi yerken yağmur iyice bastırdı ve hava karardı. Canlı’dan hareket ettikten sonra yol üzerinde bir kahvehaneye uğrayarak son sıcak çaylarımızı yudumladık.

Armutlu'dan Bayramlı, Çınardibi ve Bayındır karayoluna kadar uzanan 16 kilometrelik güzergah benzersiz güzellikleri barındırıyor

Sislerin arasından aracımız beyaz olduğu için zorlukla görünüyor